TENİSÇİ DİRSEĞİ(Lateral Epikondilit)

TENİSÇİ DİRSEĞİ(Lateral Epikondilit)

El bileğini ve parmakları hareket ettiren kas grubu dirsek dış kısmında bulunan ve lateral epikondil adı verilen kemik kısmına yapışırlar. Tenisçi dirseği bu kemik-kas birleşme yerinde aşırı ve tekrarlayan hareketler sonucu; kaslarda zayıflama, mikro yırtıklar ve ödem sonucu oluşan ağrılı durumdur. Sıklıkla 30-50 yaş aralığında görülür.

Modified from The Body Almanac. © American Academy of Orthopaedic Surgeons, 2003.

-Dirsek dış kısmında ağrı ve yanma hissi

-Kavrama gücünde azalma

Şikâyetler genellikle hafif olarak başlar ve tedavi edilmediği zaman giderek artar.

Tanı doktor muayenesi ile ağrının yeri ve ağrıyı ortaya çıkaran hareketlerin sorgulanması ve bazı özel hareketlerin test edilmesi ile konulur.

Tanının tam olarak netleştirilmesi için boyun fıtığı, dirsek kireçlenmesi ve sinir sıkışması gibi problemlerin olmadığının da tespit edilmesi gerekmektedir. Bunun için yardımcı tetkiler(röntgen, MR, EMG) yapılması gerekebilir.

Konservatif Tedavi(Cerrahi Olmayan Tedavi)

Konservatif tedavide amaç hastanın ağrısını keserek günlük işlerine olabildiğince erken dönmesini sağlamaktır. Hastaların yaklaşık %90’ı konservatif tedavi ile iyileşişrler.

-İstirahat: Ağrıyı ortaya çıkaran hareketlerden kaçınmak.

-NSAI(Ödem Çözücü):Antienflamatuvar ilaçlar ağrının ve yumuşak doku ödeminin giderilmesinde kullanılır.

-Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon: Ağrıyı azaltmak ve iyileştirmeyi hızlandırmak için özel germe hareketleri, USG, buz ile masaj ve kasın uyarılması şeklinde yapılabilir.

-Kortizon Enjeksiyonu: Kortizon çok güçlü bir antienflamatuvar(ödem çözücü) ilaçtır. Tenisçi dirseğinde kortizon ancak normal antienflamatuvar ve fizik tedaviye yanıt alınamayan kronik ağrılı durumlarda uygulanır ve oldukça etkilidir.

Dirseklik Kullanımı: Kas-kemik birleşme yerine binen kuvvetin azaltılması hedeflenir.

tenis2

ESWT(Extracorporeal shock wave therapy): Bir USG(Ultrasonografi) cihazı ile yüksek frekanslı ses dalgaları ile kas-kemik birleşme yerindeki ödemi azaltmak ve mikroyırtıların tedavi edilmesinde kullanılır.

Konservatif tedaviye cevap alınamayan durumlarda ameliyatın gerekir. Ameliyat ile tedavi başarısı oldukça yüksek bir yöntemdir. Cerrahi tedavi 2 şekilde yapılır:

Artroskopik: Dirsek içine girilen özel bir kamera yarımı ile dirsek dış kısmında bulunan ve ağrıya neden olan kasın kesilmesi ile yapılır.

Açık Ameliyat: Dirsek dış kısmından yapılan kesi ile kasın kemikten sıyrılarak gevşetilmesi ile yapılır.

Hangi yöntemin uygulanacağı tamamen doktorunuzun tecrübesine bağlıdır.

Komplikasyonlar(İstenmeyen kötü sonuç):Her ameliyatta olduğu gibi tenisçi dirseği ameliyatında da enfeksiyon, kanama, sinir yaralanması ve kuvvet kaybı gibi komplikasyonlar (istenmeyen kötü sonuç) nadiren görülebilir.

Ameliyattan sonra şişlik ve ağrı azalıncaya kadar yaklaşık 1 hafta sabitlenmesi gerekebilir. Bu sürenin sonunda hastada hareket kısıtlılığını engellemek ve kas kuvvetini sağlamak için fizik tedavi ve rehabilitasyon gerekebilir.
acheter les mastubateurs aux hommes en ligneсписок документов на визу Францияраскрутка сайтовכיסויהגהלרכבמעור