MORTON NÖROMA

MORTON NÖROMA

Morton Nöroma ayak parmaklarına giden sinirlerden birinin/birkaçının kalınlaşması veya sinirlerin tarak kemikleri arasında mevcut olan bağın içinde sıkıştırması sonucu oluşan tablodur. Sıklıkla 3-4 parmak arasında oluşur. Genellikle tekrarlayan travma, aşırı baskı ve tahriş sonucu oluşur. Kadınlarda erkeklere oranla daha fazla görülür.

Morton Nöroma

-Yanıcı tarzda ağrı

-Yüksek topuklu veya ucu dar ayakkabı giyme veya aktivite ile 3-4 parmaklarda uyuşma, karıncalanma, hissizlik

-Şişlik(Ancak çok iler evrede hissedilebilir)

Tanı öncelikli olarak doktor muayenesi ile konulur. Doktorunuz şikâyetlerinizin şekli, süresi, ağrıyı ortaya çıkaran sebepleri sorgular. Sonra ayakta ağrıya neden olabilecek diğer faktörleri(kireçlenme, stres kırığı) ekarte edilir ve kesin tanı MR ile konulur.

-Ayakkabı seçimi: Ağrıya uyuşmaya neden olabilecek yüksek topuklu ve ucu dar ayakkabılardan kaçınmak ve bunların yerine ucu geniş ve yumuşak tabanlı ayakkabıların tercih edilmesi gerekir.

-İlaç Tedavisi: NSAI (ibuprofen, naproxen vb) gibi ödem çözücü ilaçlarla beraber B vitamin kompleksi kullanılabilir. Hastaların bu ilaçlara verdikleri cevap farklı olabilir.

-Kortizon Enjeksiyonu: Kortizon çok güçlü bir antienflamatuvar(ödem çözücü) ilaçtır. Normal antienflamatuvarla tedaviye yanıt alınamayan durumlarda ağrı ve uyuşma şikâyetlerini azalmak için kortizon enjeksiyonu yapılabilir. Bu işlem 2-3 defa tekrarlanabilir. Ancak bu belli bir süre rahatlama sağlamakla beraber şikâyetler genellikle tekrar eder.

Konservatif tedavide başarılı olunamayan durumlarda ameliyat gerekir. Ameliyat ayak sırtından yapılan 2-3cm’lik kesi ile yapılır. Ameliyatta ya kalınlaşmış olan sinir çıkarılır veya siniri sıkıştıran herhangi bir yapı varsa o gevşetilir.

Ameliyat olan hastaların genellikle hastanede kalmasına gerek yoktur ancak hastanın ağrısına göre bir gece kalınabilir. Ameliyattan sonra hastanın ağrısının izin verdiği ölçüde üzerine basmasına ve yürümesine izin verilir.1 usd to tzsдеревянный дом полооо канадский дом рузвукоизоляция в панельном доме своими руками