HALLUKS VALGUS(HV)

HALLUKS VALGUS(HV)
halluks3

Halluks valgus(HV) başparmağın yana dönmesi ile oluşan ayak şekil bozukluğudur. Halk arasında baş  parmak çıkıntısı olarak da adlandırılır. 1.tarak kemiğinin baş parmak ile yaptığı eklemin iç kısmında kemik ve yumuşak dokudan oluşan “bunion” adı verilen çıkıntıdır. İlerleyicidir ve kadınlarda erkekler oranla yaklaşık 10 kat daha fazla görülür. Genetik sebeplerle beraber özellikle yüksek topuklu ve ucu sivri ayakkabıların uzun süre giyilmesinin de buna neden olduğu düşünülmektedir.

Nadiren romatioid artrit, çocuk felci veya spastik çocuklarda da görülebilir.

-Şekil bozukluğu

Doktor muayenesi sonucu basarak çekilen ön-arka ve yan röntgenler ile tanı konulur. Röntgen ile şekil bozukluğun yeri ve derecesi tespit edilerek uygun tedavi belirlenir.

Konservatif Tedavi(Cerrahi Olmayan Tedavi)

Ameliyatsız tedavi ile hastanın ağrısını kesmek mümkünken şekil bozukluğunu giderilmesi mümkün olmamaktadır.

-Uygun Ayakkabı Seçimi: Yüksek topuklu ve ucu sivri ayakkabı giymemek. Ayağa uygun ayakkabıları tercih etmek.

-NSAI(Ödem Çözücü):Antienflamatuvar ilaçlar ağrının ve yumuşak dokunun şişliğinin giderilmesinde kullanılır

-Parmak arası makara veya gece ateli: Ağrının azalmasında fayda sağlamakla beraber şekil bozukluğunun ilerlemesini engellemezler.

Parmak Arası Makara

halluks1

Gece Ateli

Ameliyat sıklıkla ağrıyı gidermek için yapılırken nadiren de kozmetik amaçlı yapılır. Konservatif tedaviye rağmen şikâyetlerin devam etmesi ameliyatı gerektirir. HV da şekil bozukluğunun düzeltilmesi ancak ameliyatla mümkündür. Ameliyat çekilen röntgenlerde HV’un derecesine bağlı olmak üzere birçok teknik kullanılarak yapılır. Bu ameliyatlar

1.Yumuşak dokuya yönelik,

2.Kemiğe yönelik

3.Hem yumuşak dokuya hem de kemiğe yönelik olarak eklemdeki bazı bağların kesilmesi, yapay kırık oluşturulup kemiğin düzeltilmesi, eklemin dondurulması veya kemik ve yumuşak doku çıkıntısının tıraşlanması şeklinde yapılır ve başarı oranı oldukça yüksektir.

halluks3

Çift Taraflı Halluks Valgus(Ameliyat Öncesi)

Çift Taraflı Halluks Valgus(Ameliyat Sonrası)

Ameliyat olan hastaların genellikle hastanede kalmasına gerek yoktur ancak hastanın ağrısına göre bir gece kalınabilir. Ameliyattan sonra hastanın ağrısının izin verdiği ölçüde bir çift koltuk değneği ile HV için özel yapılmış olan ayakkabı ile üzerine basmasına ve yürümesine izin verilir.

HV Ameliyat Sonrası Ayakkabı