HALLUKS RİGİDUS

Halluks Rigidus

halluks5

Halluks Rigidus ayak başparmak ekleminin(ayak 1. tarak kemiği ile başparmak arasındaki eklem)  üzerinde oluşan kemik çıkıntı ve eklemin kireçlenmesidir. 30-60 yaş aralığında daha sıktır. Kesin sebebi bilinmemekle beraber bilinen sebepler arasında Romatoid Artrit, Gut hastalığı, geçirilmiş eklem içi kırıklar ve ayak başparmağına aşırı yüklenmenin olduğu (parmak ucu durma ve çömelme) uzun süreli durumlarda gelişir.

-Başparmakta hareket kısıtlılığı

-Yürüme güçlüğü (öz. yokuş yukarı çıkarken)

Doktor muayenesi sonucu ağrını yeri tespit edilir. Kesin tanı çekilen ön-arka ve yan röntgenler ile konulur.

Aslında halluks rigidus erken tanı(kıkırdağın bozulmadığı ve kemik çıkıntılarının oluşmadığı) konduğu zaman tedavisi oldukça basit ve başarılıdır.

Konservatif tedavide amaç hastanın ağrısını keserek günlük işlerine olabildiğince erken dönmesini sağlamaktır. Ancak unutmamak gerekir ki bu tedavi sürecin ilerlemesini engellemez.

-Uygun Ayakkabı Seçimi: Yüksek topuklu ve ucu sivri ayakkabı giymemek. Ayağa uygun ve ucu geniş ayakkabıları tercih etmek.

-NSAI(Ödem Çözücü):Antienflamatuvar ilaçlar ağrının ve yumuşak doku şişliğinin giderilmesinde kullanılır.

Cheilektomi

Hareketi sağlam için eklemin üstünde oluşan kemik çıkıntısının eklemin bir kısmını da içine alacak şekilde çıkarılmasıdır.

Artrodez

Hasar görmüş eklem kıkırdağının tamamen temizlenmesi ve eklemi oluşturan kemiklerin birbirine kaynatılması sonucu eklem hareketinin tamamen ortadan kaldırılarak eklemin hareketsiz hale getirilmesidir. Böylelikle hareket etmeyen eklemde kemikler arası sürtünme olmayacağından ağrı da olmaz. Bu işlem vida veya plak yardımı ile yapılır.

Eklem Protezi

Bozuk olan eklemin tamamının çıkarılarak yerine özel tasarlanmış metalden yapılmış yapay eklem konulmasıdır.acheter la nuisette sexyканадский дом карелияпроекты готовых домовdouble godemichet