Artroskopi

Artroskopi kelimesi yunanca kökenli olup “arthro”(eklem) ve “skopien”(bakmak) kelimelerinin birleşmesi ile oluşur. Eklemin içine girilen küçük bir kamere yardımı görüntülerin büyütülerek ekrana aktarılması ile tanı ve tedavi için yapılan cerrahi bir işlemdir.
Ortopedi ve Travmatoloji alanında omuz, dirsek, el bileği, kalça, diz ve ayak bileği rahatsızlıklarının tanı ve tedavisinde doktora büyük kolaylık sağlamasının yanında, hasta konforu ve oluşabilecek komplikasyonların (istenmeyen kötü sonuç) önlenmesinde de hasta açısından önemli bir yer tutar.

artroskopi

Artroskopinin ortopedide kullanıldığı alanları şöyle sıralayabiliriz:
OMUZ: Rotator Cuff(omzu hareket ettiren kas grubu) yırtıklarının tamiri, impingment (sıkışma sendromu) tedavisi, omuz çıkıklarının tedavisi, bazı omuz bağ yırtıklarının (köprücük kemiği çıkığı)yeniden yapılması, eklem faresinin (eklem içinde hareket eden serbest parçacıklar) çıkarılması, romatizmal hastalıklar sonucu oluşan eklem içi doku kalınlaşmasının temizlenmesi
DİRSEK: Dirsek eklemi içinde oluşan bazı kırıkların tedavisi, tenisçi dirseği tedavisi, eklem faresinin çıkarılması,
EL BİLEĞİ: Karpal tünel sendromu tedavisi, el bileği eklemi içinde oluşan bazı kırıkların tedavisi, eklem faresinin çıkarılması, yırtılmış olan bağların tamiri
KALÇA: impingment (sıkışma sendromu) tedavisi, kalça içi bağ yırtığı tedavisi, eklem faresinin çıkarılması,
DİZ: Menüsküs yırtıklarını tedavisi, ön-arka çapraz bağ yeniden yapılması, kıkırdak hasarlarının tedavisi, diz kapağı çıkıklarının tedavisi, eklem faresinin çıkarılması, romatizmal hastalıklar sonucu oluşan eklem içi doku kalınlaşmasının temizlenmesi
AYAK BİLEĞİ: Kıkırdak hasarlarının tedavisi, impingment (sıkışma sendromu) tedavisi, eklem faresinin çıkarılması,
Her cerrahi işlemde olduğu olduğu gibi artroskopik ameliyatlar sırasında ve sonrasında komplikasyonlar (istenmeyen kötü sonuç) gelişebilir. Bu komplikasyonlar: eklem içine girilen aletlerin kırılması, damar sinir yaralanmaları, damar tıkanıklığı ve pıhtı atması, kanama, enfeksiyon, işlem yapılan eklemde hareket kısıtlılığı ve kompartman sendromu(kas içi basıncın artması) şeklinde sıralanabilir. Ancak buların olma olasılığı %1 civarındadır.корал путевка вьетнамраскрутка сайтоводноэтажные дачные каркасные домаgreek language translator